Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat
Podnośniki wielostemplowe
Wydanie: 04/2007
to przyszłość warsztatów ciężarowych Coraz większa liczba warsztatów przechodzi na zastosowanie podnośników wielostemplowych. Są one bardziej elastyczne i oferują lepsze możliwości manipulacyjne, szczególnie w przypadku autobusów i...
wtorek, 28 maja 2013
Przeróbka na autobus kat. M2 i M3
Wydanie: 02/2007
Wymagania dotyczące budowy pojazdów kategorii M2 i M3 przeznaczonych do przewozu nie więcej niż 22 pasażerów zarówno siedzących, jak i stojących, nie licząc kierowcy W związku z licznymi problemami dotyczącymi przeróbek samochodów...
wtorek, 28 maja 2013
Rynek podnośników w Polsce
Wydanie: 06/2006
powinien być monitorowany Z Jackiem Krzyżaniakiem, właścicielem firmy STERTIL-KONI, na temat rynku podnośników do pojazdów ciężarowych, rozmawia red. Mirosław Giecewicz. - W ofercie swojej firmy posiada Pan podnośniki do poj....
wtorek, 28 maja 2013
Heavy Duty Line
Wydanie: 06/2006
Klocki hamulcowe do tirów, autobusów, przemysłowe Nowa jakość opracowana przez ROADHOUSE powstała po ponad dwuletnim okresie prowadzonych badań. Dzięki nowym jakościowo wyrobom, ROADHOUSE zamierza w sposób całkowity zaspokoić potrzeby klientów w...
wtorek, 28 maja 2013
Heavy Duty Line
Wydanie: 05/2006
Klocki hamulcowe do tirów, autobusów, przemysłowe Nowa jakość opracowana przez ROADHOUSE powstała po ponad dwuletnim okresie prowadzonych badań. Dzięki nowym jakościowo wyrobom, ROADHOUSE zamierza w sposób całkowity zaspokoić potrzeby...
wtorek, 28 maja 2013
Potwierdzenie oryginalności
Wydanie: 03/2006
Po wejściu do Unii Europejskiej znacznie poszerzył się rynek handlu i usług. W pogoni za zyskiem niektóre firmy zaczęły podrabiać znane na świecie marki. Sytuacja ta nie ominęła także rynku motoryzacyjnego. Na rynku samochodów ciężarowych od...
wtorek, 28 maja 2013
LOGITEC 2006
Wydanie: 03/2006
Program, którego nie można opuścić – zorganizowany przez profesjonalnych i niezależnych operatorów. Międzynarodowa Wystawa Logistyki Logitec 2006 potrwa od 27 do 30 kwietnia w Centrum Wystawienniczym w Mediolanie. W programie imprezy znajdą...
wtorek, 28 maja 2013
Retardery (6)
Wydanie: 03/2006
Zwalniacz hydrokinetyczny R 130 W poprzednich artykułach przedstawiono systematykę i podstawowe zasady działania najczęściej stosowanych rozwiązań hamulców długotrwałego działania stosowanych w pojazdach użytkowych. W dzisiejszym opracowaniu...
wtorek, 28 maja 2013
Retardery (5)
Wydanie: 02/2006
Zwalniacze hydrokinetyczne W poprzednim artykule zostały omówione zwalniacze hydrokinetyczne pracujące jako odrębne urządzenia w zabudowie szeregowej i równoległej. Poniżej zostanie przedstawiona pozostała systematyka tych urządzeń pracujących...
wtorek, 28 maja 2013
Retadery (4)
Wydanie: 01/2006
Zwalniacze hydrokinetyczne Zasada działania zwalniaczy hydrokinetycznych jest identyczna jak sprzęgieł hydrokinetycznych z tym, że w hamulcach wirnik turbiny jest połączony na stałe z nieruchomym korpusem (stator), a wirnik pompy z wałem...
wtorek, 28 maja 2013
Liczymy na około 10–15 firm z Polski
Wydanie: 12/2005
Z Matthiasem Koberem, kierownikiem targów AMI/AMITEC w Lipsku, na temat przyszłorocznych targów rozmawia red. Mirosław Giecewicz. - W kwietniu 2006 r. odbędzie się kolejna edycja targów AMITEC. Jakie są prognozy odnośnie pozyskania na te...
wtorek, 28 maja 2013
Koniec z mandatami dla kierowców
Wydanie: 12/2005
Sprawa tachografów Nieznajomość prawa może kosztować. Przekonali się o tym kierowcy samochodów ciężarowych, którzy mimo braku obowiązku posiadania w ich pojazdach tachografu, otrzymali mandat za niesprawne urządzenie. Propozycją, która może...
wtorek, 28 maja 2013
Retadery (3)
Wydanie: 12/2005
Zwalniacze elektromagnetyczne Działanie zwalniaczy elektromagnetycznych oparte jest na wykorzystaniu zjawiska prądów wirowych (Foucaulta). Prądy te powstają w przypadku, gdy np. obracająca się tarcza stalowa o małym współczynniku...
wtorek, 28 maja 2013
Rynek opon ciężarowych
Wydanie: 12/2005
Ostatnie lata upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju transportu drogowego w Polsce. Od 1990 roku wzrósł on aż o 55%, otwierając nowe możliwości dla producentów ogumienia do samochodów ciężarowych. Transport drogowy jest zdecydowanie...
wtorek, 28 maja 2013
Pogłębianie opon ciężarowych
Wydanie: 12/2005
4 fazy życia opony Pogłębienie rzeźby bieżnika opon do samochodów ciężarowych pozwala na osiągnięcie dodatkowych 25% pierwotnego przebiegu i zwiększenie przyczepności. Zaprezentujemy ten proces na podstawie opon Michelin. Pogłębienie...
wtorek, 28 maja 2013