Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat
Historia jednej reklamacji, czyli zwiększanie efektów szkoleń
Wydanie: 02/2022
Prezentujemy fragment książki autorstwa Macieja Matczaka pt. „Jak zwiększać efektywność szkoleń? Poradnik dla szefów i działów HR”, dostępnej na www.motomarketing.pl w części Sklep.Powrót ze...
środa, 9 lutego 2022
Polska gospodarka nieźle radzi sobie z pandemią
Wydanie: 09/2020
Zgodnie z szybkim szacunkiem GUS-u polski PKB w II kwartale skurczył się o 8,2% rok do roku i 8,9% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Ten wynik jest najgorszy od 25 lat, ale i tak lepszy od prognoz czy wyników innych krajów Unii...
poniedziałek, 7 września 2020
Podstawy negocjacji (cz. 3) – Kto wygra?
Wydanie: 10/2016
Poprzednio pisaliśmy o polach zainteresowania (ograniczeniach) klienta i warsztatu, czyli o trójkącie „cena – czas – jakość”. Pozostańmy jeszcze na chwilę przy tym temacie.Jeśli wyobrazimy sobie osobę,...
środa, 26 października 2016
Podstawy negocjacji (cz. 2) – trójkąt ograniczeń
Wydanie: 09/2016
Skoro wyjaśniliśmy już różnicę pomiędzy stanowiskiem a interesem, przyjrzyjmy się tym zagadnieniom dokładniej.W przypadku klientów warsztatu samochodowego interesy i stanowiska stron będą skupiały się wokół...
środa, 14 września 2016
Podstawy negocjacji (cz. 1) – Interesy i stanowiska
Wydanie: 06/2016
Jak często przy okazji kontaktów z różnymi specjalistami zdarzyło Ci się, Czytelniku, usłyszeć słynne zdanie: „Jakoś się dogadamy!” albo „Będzie pan zadowolony”? Być może nawet sam używasz tych...
środa, 15 czerwca 2016
OSRAM partnerem ProfiAuto Pit Stop
Wydanie: 04/2016
Właśnie ruszyła tegoroczna edycja akcji ProfiAuto Pit Stop, podczas której będzie można bezpłatnie sprawdzić kondycję auta, w tym stan oświetlenia. OSRAM jest partnerem tego wydarzenia.- Wspieramy tę akcję, bo stan...
sobota, 9 kwietnia 2016
Zamknięcia sprzedaży (cz. 2)
Wydanie: 04/2016
Zamknięcia w sprzedaży są naturalnym sposobem finalizacji zakupów. Biorąc pod uwagę całość rozmowy z klientem, to właśnie ten etap według wielu osób uchodzi za najtrudniejszy. Kontynuujemy temat podjęty w poprzednim wydaniu...
środa, 6 kwietnia 2016
Zamknięcia sprzedaży (cz. 1)
Wydanie: 03/2016
Zamknięcia w sprzedaży są naturalnym sposobem finalizacji zakupów. Biorąc pod uwagę całość rozmowy z klientem, to właśnie ten etap według wielu osób uchodzi za najtrudniejszy.Czy zamknięcie jest...
piątek, 18 marca 2016
Ciekawość w procesie sprzedaży w warsztacie (cz. 2)
Wydanie: 02/2016
Które emocje wpływają na chęć zakupu? Można by ich wymieniać wiele, ale skupmy się na kilku. Uważa się, że dwie podstawowe i najważniejsze z perspektywy kupowania to przyjemność i strach. To w wielu przypadkach dzięki nim możesz...
poniedziałek, 15 lutego 2016
Ciekawość w procesie sprzedaży w warsztacie (cz. 1)
Wydanie: 01/2016
Teoretycznie, według piramidy potrzeb Maslowa każdy człowiek dąży w pierwszej kolejności do zaspokojenia najważniejszych potrzeb, takich jak jedzenie, picie, spanie, dach nad głową. Może to oznaczać m.in., że np. w czasach kryzysu w pewnych...
poniedziałek, 11 stycznia 2016
Prezentacja w sprzedaży (cz. 3) Metoda „problem-rozwiązanie”
Wydanie: 12/2015
Tak jak wspomniałem wcześniej, w obszarze prezentacji występuje wiele metod i strategii. Okazuje się, że ważne jest, aby prezentacja niosła w sobie odpowiedzi na pewne pytania.W kontekście obsługi klienta w warsztacie samochodowym...
poniedziałek, 14 grudnia 2015
Prezentacja w sprzedaży (cz. 2)
Wydanie: 11/2015
Pomimo że strategii dotyczących prezentacji jest naprawdę dużo, to mają one pewne punkty wspólne. Są nimi błędy, które występują bez względu na to, jakie metody stosujemy. Kontynuujemy temat rozpoczęty w poprzednim wydaniu...
poniedziałek, 16 listopada 2015
Prezentacja w sprzedaży (cz. 1)
Wydanie: 10/2015
Każdy obszar związany z działalnością, której udziałem jest człowiek, charakteryzuje się wielością rozwiązań. Pomimo że strategii dotyczących prezentacji jest naprawdę dużo, to mają one pewne punkty wspólne. Są nimi błędy,...
środa, 14 października 2015
Pytania w sprzedaży (cz. 2) – pytania a zaangażowanie klienta
Wydanie: 09/2015
Pytania otwarte aktywizują klienta i sprawiają, że angażuje się on (bardziej lub w ogóle) w proces sprzedaży (o regule zaangażowania pisaliśmy w książce pt. „Narzędzia marketingowe w warsztacie samochodowym. Podręcznik...
piątek, 18 września 2015
Negocjacje cenowe w oparciu o poznane wcześniej techniki (cz. 3)
Wydanie: 06/2015
Dzisiaj, w erze Internetu, wielu klientów o wiele baczniej zwraca uwagę na cenę, chociażby dlatego, że ma w sieci dostęp do różnych tanich części. Wielu klientom dostarcza to koronnego argumentu podczas rozmów w...
poniedziałek, 29 czerwca 2015