Artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat (10/2019)
Przegląd olejowy w pytaniach i odpowiedziach
Wydanie: 10/2019
Wyśrubowane nowe normy emisji CO2 i oleje niskolepkościowe, a po drodze do osiągania zadanych celów kilka problemów do rozwiązania. Mechanicy z nowoczesnych warsztatów zadają pytania, a reprezentanci branży olejowej i...
wtorek, 8 października 2019
Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych – korzyści czy problemy?
Wydanie: 10/2019
Według różnych statystyk rynek motoryzacyjny w Polsce stale się rozwija. Obecnie w naszym kraju jest ponad 20 milionów samochodów. Prędzej czy później każdy z nich będzie wymagał serwisowania lub naprawy. Dla właścicieli...
wtorek, 8 października 2019
Wymiana oleju to za mało
Wydanie: 10/2019
Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji zanieczyszczeń zmuszają konstruktorów do redukcji pojemności silników, oczywiście bez rezygnacji z dużej mocy i wysokiego momentu obrotowego. Ogranicza się również ilość...
wtorek, 8 października 2019
Wpływają na ograniczenie emisji CO2 – energooszczędne oleje
Wydanie: 10/2019
W przyszłym roku zacznie obowiązywać nowy limit średniej emisji CO2 dla nowych samochodów w wysokości 95 g/km. Jak temu sprostać? Najłatwiej byłoby zrezygnować z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi lub przynajmniej część...
wtorek, 8 października 2019
Dobry olej silnikowy do pojazdów ciężarowych
Wydanie: 10/2019
Rozwój branży transportowej można oceniać na wiele sposobów. Na przykład porównując, jakie pojazdy ciężarowe odwiedzały serwisy dwie lub trzy dekady temu, a jakie obsługuje się obecnie. Wiele zmian konstrukcyjnych wynika z...
wtorek, 8 października 2019
Wytyczne producentów vs rzeczywistość. Kiedy wymieniać olej silnikowy?
Wydanie: 10/2019
Wymiana oleju silnikowego to temat, który wciąż budzi wiele emocji. Z jednej strony zaawansowanie technologiczne współczesnych środków smarnych obiektywnie przedłuża ich zdolność do zachowania właściwości, z drugiej –...
wtorek, 8 października 2019
Zmieniające się normy emisji dotyczące spalania a olej silnikowy
Wydanie: 10/2019
Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO21. W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5% niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym...
wtorek, 8 października 2019
Gymkhana GRiD 2019. Kontrolowany poślizg, czas i... obciążenia silnika
Wydanie: 10/2019
Jazda w kontrolowanym poślizgu na czas, czyli połączenie driftu i rajdów. To w dużym skrócie opis Gymkhana GRiD – imprezy, której 10. edycja odbyła się w Warszawie. Wśród ponad 50 kierowców z całego świata...
wtorek, 8 października 2019