Artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat (06/2022)
Ponad 200 mln sztuk elektrycznego hamulca postojowego ZF
Wydanie: 06/2022
Firma ZF wyprodukowała już 200 milionów jednostek EPB. Ponad 20 lat temu przedsiębiorstwo wynalazło zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający (Motor-on-Caliper) i zastosowało go w hamulcach EPB. Obecnie produkowana jest...
czwartek, 9 czerwca 2022
Kałuże a stan klocków i tarcz hamulcowych - obalamy mity
Wydanie: 06/2022
Czy wjazd w kałuże może uszkodzić klocki i tarcze hamulcowe? Steinhof rozprawia się z popularnym mitem.Metal, z którego wykonane są tarcze hamulcowe oraz warstwa cierna klocków hamulcowych, mają określoną temperaturę...
czwartek, 9 czerwca 2022
Szybki serwis zawieszenia? Oto gotowe kolumny resorujące
Wydanie: 06/2022
W BMW serii 5 E60 do wymiany amortyzatorów przednich potrzebujemy nie tylko specjalistycznych narzędzi, ale też sporo czasu. TecDoc informuje o 4 roboczogodzinach. Mercedes C-Klasy W203? 2,5 godziny. Natomiast 3 godziny zajmie nam wymiana...
czwartek, 9 czerwca 2022
Zjawisko turbodziury
Wydanie: 06/2022
W artykule poruszamy temat turbodziury. Czym jest? Dlaczego występuje i jak można ją zminimalizować?Większość współczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażona jest w turbosprężarkę. W 2012 roku...
czwartek, 9 czerwca 2022
Zmieńmynawyki. Serwisowanie łańcuchowych układów napędu rozrządu
Wydanie: 06/2022
Zapomnijmy o micie, że łańcuchowy układ rozrządu jest niewymienny. Nasze nawyki powinny się zmieniać adekwatnie do tego, jak producenci zmodyfikowali łańcuchy rozrządu i rodzaj oleju, którym zalewają silniki.Jeśli rozrząd...
czwartek, 9 czerwca 2022
Nowa strona internetowa Denso Aftermarket
Wydanie: 06/2022
Denso Aftermarket zaktualizowało swoją stronę internetową. Dzięki nowym funkcjom, treściom i wizualizacjom jest ona jeszcze bardziej intuicyjna i pomocna dla profesjonalistów z rynku wtórnego.Jednym z najważniejszych...
czwartek, 9 czerwca 2022
Alternatywa dla niemarkowych retrofitów LED
Wydanie: 06/2022
Philips wprowadził do oferty nowe retrofity Ultinon Pro3021 LED. To odpowiedź marki na niemarkowe produkty, które cechuje niska jakość parametrów użytkowych.Opracowane kilka lat temu retrofity LED stanowią alternatywę dla...
czwartek, 9 czerwca 2022
Kontrola klocków hamulcowych
Wydanie: 06/2022
Stan tarczowego układu hamulcowego należy kontrolować co 15 tys. km. Jeśli samochód wykonuje małe przebiegi, zaleca się kontrolę raz do roku. Jest to konieczne, ponieważ z zewnątrz trudno dokładnie sprawdzić zużycie klocków, tarcz i...
czwartek, 9 czerwca 2022
Czy regeneracja reflektorów zawsze ma sens?
Wydanie: 06/2022
Podobnie jak inne części samochodowe również reflektory ulegają zużyciu. Gdy do tego dochodzi, zadajemy sobie pytanie: wymiana czy regeneracja? Odpowiedź bywa skomplikowana, dlatego eksperci z Elit Polska opracowali kilka argumentów...
czwartek, 9 czerwca 2022
Wielki sukces w Madrycie
Wydanie: 06/2022
20-23 kwietnia zespół AS-PL brał udział w tragach Motortec 2022 w Madrycie. Była to doskonała okazja, aby spotkać się z partnerami biznesowymi oraz zaprezentować nowy oddział firmy w Hiszpanii.Targi Motortec to jedno z...
czwartek, 9 czerwca 2022
Nowy właściciel, nowe produkty
Wydanie: 06/2022
Budweg, jedna z wiodących firm w Europie zajmujących się regeneracją zacisków hamulcowych, został przejęty przez amerykańską BBB Industries. To typowa zmiana właścicielska, jednak bez większego znaczenia dla klientów. Nie oznacza...
czwartek, 9 czerwca 2022
Nowoczesne technologie w wycieraczkach
Wydanie: 06/2022
Pióra wycieraczek nie wydają się zbyt skomplikowaną konstrukcją. Można je kupić nawet w hipermarketach, a większość kierowców radzi sobie z ich wymianą. Teoretycznie najważniejszym parametrem wydaje się długość. Czy są jakieś...
czwartek, 9 czerwca 2022