Nowy numer: 11/2017

GAZETA ON-LINE

Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat

Dwugłos nt. eQ-element

Wydanie: 08/2006

W majowym wydaniu “Nowoczesnego Warsztatu” na str. 34 zamieściliśmy artykuł pt. “Części eQ-element – nie tylko dla ASO”. Po publikacji materiału otrzymaliśmy od p. Andrzeja Senkowskiego z firmy Polcar list w tej sprawie....

wtorek, 28 maja 2013

Mechanizm różnicowy

Wydanie: 06/2006

Niezwykle ważnym elementem układu przeniesienia napędu jest umieszczony w moście napędowym mechanizm różnicowy. Mechanizm różnicowy rozdziela napęd na półosie napędowe i umożliwia toczenie się kół mostu napędowego z różnymi prędkościami...

wtorek, 28 maja 2013

Układy napędowe (2)

Wydanie: 05/2006

Zblokowany układ napędowy Często się mówi, że zblokowany układ napędowy to napęd przedni. Nic bardziej mylnego. Zblokowany układ napędowy to taki, w którym główne jego elementy połączone są w jedną całość, a moment obrotowy...

wtorek, 28 maja 2013

Układy napędowe (1)

Wydanie: 04/2006

Warto wiedzieć! Silnik pojazdu wraz z mechanizmami przenoszącymi moment obrotowy, przetwarzającymi go oraz załamującymi jego przebieg tak, aby dotarł on do napędzanych kół jezdnych, tworzy układ napędowy pojazdu. Każdy pojazd jest maszyną...

wtorek, 28 maja 2013

Zwolnice – przekładnie boczne

Wydanie: 06/2005

Zwolnice są elementem podwójnej przekładni głównej podzielonej, tj. takiej, gdzie dwa zestawy kół zębatych zmieniających wartość przełożenia, oddalone są znacznie od siebie nie tworząc konstrukcji zwartej. Zadaniem zwolnic jest dość...

wtorek, 28 maja 2013

Mosty napędowe (5)

Wydanie: 05/2005

Szeregowe układy napędowe Pierwszy most w szeregowym napędzie pojazdu (tandem) ma wygląd przekładni dwustopniowej, choć nie musi taką przekładnią być. Stosowane są bowiem dwa rozwiązania: - Pierwsza przekładnia - walcowa – pełni...

wtorek, 28 maja 2013

Smarowanie i chłodzenie skrzynek biegów

Wydanie: 02/2004

Najczęstszym sposobem smarowania skrzynek biegów większości samochodów osobowych, dostawczych i sporej części samochodów ciężarowych jest smarowanie rozbryzgowe olejem przekładniowym pobieranym przez zęby wirujących kół zębatych wałka...

wtorek, 28 maja 2013

Mosty napędowe (4) Napędy mostów typu tandem

Wydanie: 04/2005

W omawianych mostach napędowych przekładnie główne niezależnie od ich konstrukcji pełnią swoje podstawowe zadania dla jednego mostu napędowego w pojeździe. Wartość siły przyczepności można zwiększyć stosując większe naciski na oś kół...

wtorek, 28 maja 2013

Przeguby układu napędowego

Wydanie: 03/2004

Przekazanie momentu obrotowego ze skrzynki biegów do kół jezdnych pojazdu w zależności od konstrukcji układu napędowego odbywa się w różnoraki sposób: - W klasycznych układach napędowych będących domeną przede wszystkim samochodów...

wtorek, 28 maja 2013

Przeguby układu napędowego – (2)

Wydanie: 04/2004

Zastosowanie przegubów równobieżnych w półosiach napędowych kół kierowanych jest we współczesnych samochodach wymogiem oczywistym. Dla uzyskania wymaganego komfortu jazdy należy likwidować wszelkie źródła drgań, a te występują często właśnie...

wtorek, 28 maja 2013

Most napędowy (3) Podwójne przekładnie główne

Wydanie: 03/2005

W przypadkach, gdy wymagana wartość przełożenia przekładni głównej prowadzi do zbyt dużej średnicy koła talerzowego, przy koniecznym ze względów wytrzymałościowych module zębów tego koła, stosuje się podwójną przekładnię główną. Innym...

wtorek, 28 maja 2013

Przeguby układu napędowego (3)

Wydanie: 05/2004

W układach napędowych samochodów przeniesienie napędu z wałka wyjściowego skrzyni biegów do kół jezdnych odbywa się za pomocą wałów napędowych, półosi napędowych i przegubów umożliwiających załamywanie przebiegu momentu obrotowego....

wtorek, 28 maja 2013

Most napędowy (1)

Wydanie: 09/2004

Układ napędowy każdego pojazdu samochodowego musi zawierać most napędowy. Oczywiście przeznaczenie pojazdu wymusza rodzaj konstrukcji mostu zarówno pod względem sposobu przenoszenia momentu obrotowego, jak również pod względem przenoszenia...

wtorek, 28 maja 2013

Most napędowy (2) - przekładnia główna

Wydanie: 10/2004

W pochwie mostu napędowego niezależnie od jej budowy zawsze znajdują się dwa podzespoły kierunkujące i przenoszące moment obrotowy. Są to przekładnia główna i mechanizm różnicowy. W mostach napędowych samochodów ciężarowych i autobusów...

wtorek, 28 maja 2013

NASZE PORTALE

Rzetelna Firma
nowocesnywarsztat.pl
Projekt i realizacja © 2017 Agencja Reklamowa idealmedia.pl - Profesjonalny system CMS, studio graficzne, portale internetowe. Materiały zawarte na stronie chronione są prawem.
do góry strony