Artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat (11/2016)
Szkolenia technologiczne od strony praktycznej
Wydanie: 11/2016
W związku z rosnącym zainteresowaniem na rynku diagnostyki i naprawy układów paliwowych common rail przygotowaliśmy ofertę szkoleń praktycznych dla niezrzeszonych serwisów naprawczych silników wysokoprężnych z wykorzystaniem...
czwartek, 10 listopada 2016
Budowanie własnej biblioteki wiedzy
Wydanie: 11/2016
Każdy naprawiający samochody zdaje sobie sprawę z tego, że dobrze postawiona diagnoza to więcej niż połowa sukcesu. Jeżeli wiemy, co jest uszkodzone, to kupno lub naprawa (jako następny etap naszej pracy) danego elementu nie stanowi problemu,...
czwartek, 10 listopada 2016
Najlepsi lakiernicy zmierzyli się we Francji – Polska w połowie stawki
Wydanie: 11/2016
Poznaliśmy najlepszych lakierników marki R-M. Miejsca na podium zabrakło tym razem dla reprezentanta Polski, który zajął ostatecznie siódmą lokatę.[gallery] [img]18148|W finale międzynarodowego konkursu na...
czwartek, 10 listopada 2016
Wyłoniono finalistów „Starcia Szlifierzy” 2016
Wydanie: 11/2016
19 października odbyły się ostatnie z trzech zaplanowanych w tym roku eliminacji regionalnych „Starcia Szlifierzy”. Zawody towarzyszyły Międzynarodowym Targom Spawalniczym ExpoWELDING w Sosnowcu.Wydarzenie wyłoniło czterech...
czwartek, 10 listopada 2016
NSG Group w czołówce
Wydanie: 11/2016
Producent szkła i produktów szklanych marki Pilkington dla budownictwa i motoryzacji po raz kolejny zajął wysoką pozycję w rankingu przedsiębiorstw województwa świętokrzyskiego. Grupa uplasowała się na drugim miejscu wśród...
czwartek, 10 listopada 2016
Korozja elementów po naprawach blacharsko-lakierniczych
Wydanie: 11/2016
Teoretycznie celem powypadkowej naprawy blacharsko-lakierniczej powinno być przywrócenie samochodu do takiego stanu, w jakim wyjechał z fabryki. Dotyczy to zarówno wytrzymałości całej konstrukcji auta, jak i jakości i trwałości pokrycia...
czwartek, 10 listopada 2016
Nowa lakiernia w starym budynku (cz. 2) – nie zorganizujesz lakierni „po cichu”
Wydanie: 11/2016
W przypadku gdy organizacja lakierni w istniejącym i już funkcjonującym obiekcie nie wymaga żadnej przebudowy pomieszczenia czy obiektu, a szczególnie jego elementów konstrukcyjnych lub elewacji zewnętrznych, a jedynie prostych prac...
czwartek, 10 listopada 2016
Youngtimery (cz. 1) – kontrola stanu technicznego
Wydanie: 11/2016
Kontrola stanu technicznego klasycznego pojazdu jest wykonywana najczęściej w chwili zakupu. To całkowicie zrozumiałe, że kupujący chce zapoznać się dokładnie ze stanem nabywanego youngtimera, gdyż w samochodzie kilkudziesięcioletnim można...
czwartek, 10 listopada 2016
750 stron, 10 000 narzędzi
Wydanie: 11/2016
Od ponad 22 lat firma KS Tools funkcjonuje na rynku jako nowoczesny dostawca narzędzi, który rozumie aktualne problemy warsztatów samochodowych i podążając za rozwojem techniki, wprowadza do asortymentu specjalistyczne narzędzia,...
czwartek, 10 listopada 2016
Jak znaleźć usterkę w motocyklowym układzie ładowania?
Wydanie: 11/2016
Współczesny motocykl z usterką w układzie ładowania praktycznie nie nadaje się do użytku. Obecność elektrycznego rozrusznika i obowiązek całodobowej jazdy na włączonych światłach powodują duże zapotrzebowanie na energię elektryczną...
czwartek, 10 listopada 2016
Efektywność energetyczna w warsztatach samochodowych
Wydanie: 11/2016
Od kilku lat powszechnie zwraca się uwagę na efektywność energetyczną w skali przemysłowej, w działalności gospodarczej średnich i małych przedsiębiorstw oraz w gospodarstwach domowych.Efektywność energetyczna to ilość...
czwartek, 10 listopada 2016
Idzie zima. Jak przygotować do niej klientów?
Wydanie: 11/2016
Teoretycznie to dość proste, dlaczego więc kierowcy zazwyczaj nie są do zimy przygotowani? Wszyscy wiemy, że gdy tylko spadnie temperatura, do warsztatów zgłaszają się klienci z problemami, np. z akumulatorami. Może zamiast czekać na...
czwartek, 10 listopada 2016
Ochrona silnika w warunkach częstego zatrzymywania i ruszania
Wydanie: 11/2016
18 000 – tyle razy w ciągu roku zatrzymuje się i rusza przeciętny kierowca, wynika z badań przeprowadzonych przez firmy Castrol i TomTom. W dobie rosnącej liczby samochodów na drogach i postępującej urbanizacji nie dziwi, że kierowcy...
czwartek, 10 listopada 2016
Sprawdź piastę koła
Wydanie: 11/2016
Uszkodzona piasta koła nie tylko obniża komfort jazdy samochodem, ale może też wydłużyć drogę hamowania. Dlatego podczas sezonowej wymiany opon pracownik warsztatu powinien sprawdzić działanie również tego...
czwartek, 10 listopada 2016
Patrzeć nie znaczy widzieć
Wydanie: 11/2016
Problem złej widoczności przez szybę w samochodzie wydaje się dość prosty do rozwiązania. Teoretycznie pomóc powinna wymiana wycieraczek oraz dokładne wyczyszczenie szyby. Co zrobić jednak, jeśli to nie zadziała?Dobra...
czwartek, 10 listopada 2016