Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat
Czy polscy kierowcy odczują skutki kataklizmu w Japonii?
Wydanie: 04/2011
Trzęsienie i tsunami, które uderzyło w Japonię 11 marca tego roku jest najkosztowniejszym kataklizmem naturalnym we współczesnej historii świata. Choć jest jeszcze za wcześnie, by w pełni oszacowań straty nim wywołane i koszty związane w odbudową...
wtorek, 28 maja 2013
Poduszka, pozycja i pasy
Wydanie: 04/2011
Wypadki samochodowe są jedną z najczęstszych przyczyn urazów kręgosłupa*. Aby zmniejszyć ryzyko obrażeń, każdy kierowca powinien pamiętać o zapięciu pasów oraz o odpowiedniej pozycji za kierownicą, czyli między innymi o bezpiecznej odległości od...
wtorek, 28 maja 2013
Ekologiczny program DuPont Refinish
Wydanie: 03/2011
Od wejścia w życie w styczniu 2007 r. dyrektywy VOC o zmniejszaniu emisji lotnych związków organicznych, troska o środowisko naturalne nabiera coraz większego znaczenia zarówno dla producentów lakierów, jak i właścicieli warsztatów. Właśnie dlatego...
wtorek, 28 maja 2013
125-lecie firmy Bosch
Wydanie: 03/2011
Podwójny jubileusz w firmie Bosch. W 2011 roku Grupa Bosch obchodzi zarówno 125-lecie istnienia firmy, jak i 150. rocznicę urodzin jej założyciela, Roberta Boscha. 15 listopada 1886 roku Robert Bosch założył w Stuttgarcie swój „Warsztat Mechaniki...
wtorek, 28 maja 2013
Stawiamy na silny rozwój
Wydanie: 03/2011
Z Piotrem Nowakiem, dyrektorem zarządzającym firmą SNA Europe Poland Sp. z o.o., rozmawia Ewa Geremek-Hampel.[img_full]8440|10556|Piotr Nowak, dyrektor zarządzający SNA Europe Poland Sp z o.o.|right[/img_full] - W pierwszej kolejności zapytam o...
wtorek, 28 maja 2013
Odzież robocza i ochronna BHP
Wydanie: 03/2011
O tym trzeba pamiętać!. Osoby odpowiedzialne za dostarczenie pracownikom środków ochrony indywidualnej powinny pamiętać, że wygoda użytkowania oraz odpowiedni dobór produktów jest tak samo ważny, jak spełnienie obowiązujących przepisów w tej materii....
wtorek, 28 maja 2013
To będzie dobry rok dla motobranży
Wydanie: 03/2011
Prognozy rynkowe. Całkiem mocny popyt wewnętrzny, rosnący eksport i poprawiająca się sytuacja finansowa firm z branży motoryzacyjnej sprawiają, że motoprzedsiębiorcy z optymizmem wkroczyli w 2011.2010 r. okazał się być całkiem udany dla firm z...
wtorek, 28 maja 2013
Jak to było naprawdę z modernizacją SKP?
Wydanie: 03/2011
Rok 2010 był rokiem przełomowym dla ok. 1500 SKP, dla których mijał okres 5-letniego poświadczenia albo warunkowego, przejściowego dopuszczenia wynikającego z niespełnienia wymagań budowlanych. Bardzo wielu przedsiębiorców nie do końca spełniało warunki...
wtorek, 28 maja 2013
Najpopularniejsze kolory samochodów
Wydanie: 02/2011
Według globalnego raportu DuPont Automotive o popularności kolorów w roku 2010, srebrny i czarny pozostają najchętniej wybieranymi kolorami. Jedynie dwa punkty procentowe dzielą kolor srebrny (26 procent), najpopularniejszy kolor pojazdów na świecie, od...
wtorek, 28 maja 2013
W czym warto „mieszać”?
Wydanie: 02/2011
Poniżej napiszę kilka słów o tym jak powinno wyglądać przygotowanie mieszanki lakieru lub podkładu do natrysku. Nieraz byłem świadkiem jak lakiernik w pośpiechu przygotowuje mieszankę, korzystając z jakieś puszki czy słoika, które akurat znajdowały się...
wtorek, 28 maja 2013
Wspierają ekotransport w ruchu miejskim
Wydanie: 02/2011
Ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych na obszarach miejskich, wprowadzone by ograniczyć skutki nadmiernego ruchu, rosnące koszty paliw oraz polityka ekonomiczna i ekologiczna prowadzona przez operatorów flot ciężarowych, stanowią wyzwania dla...
wtorek, 28 maja 2013
Auto Data dobra na wszystko
Wydanie: 11/2010
Podczas pracy często spotykamy się z takim obrazkiem: podejrzewamy, że jakiś element jest uszkodzony, ale nie mamy podobnego na podmianę. Nasze badania wskazują dokładnie na tę część, ale... mamy trochę wątpliwości, zwłaszcza jeśli część jest droga....
wtorek, 28 maja 2013
Pojazdy warsztatowe
Wydanie: 11/2010
– nowości, pomysły, trendy. Na tegorocznej wystawie pojazdów użytkowych w Hanowerze (IAA) pojawiła się gama ciekawych pojazdów z wyposażeniem warsztatowym. Były to zarówno zupełnie nowe rozwiązania, jak i dalsze ewolucje tych już...
wtorek, 28 maja 2013
Przyjęcie klienta (2)
Wydanie: 10/2010
Przyjęcie klienta jest doskonałą okazją do działań marketingowych i handlowych, gdyż można wtedy oddziaływać na wszystkie zmysły rozmówcy, właściwie go obsłużyć i najskuteczniej zaoferować usługi dodatkowe. Przejdźmy do kontynuacji scenki...
wtorek, 28 maja 2013
Często rozcieńczany problem
Wydanie: 09/2010
Naprawa lakiernicza to proces złożony, w którym efekt końcowy gwarantuje jedynie prawidłowy przebieg każdego z etapów. Niekiedy, chcąc zaoszczędzić kilka groszy na wydawałoby się nieznaczącym elemencie, możemy się srogo zawieść. W sprzedaży...
wtorek, 28 maja 2013