Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat
Lechsys i Lechsys Effect
Wydanie: 03/2010
Wśród bogatej oferty włoskiego producenta farb i lakierów firmy LECHLER znajduje się system lakierów przemysłowych Lechsys i Lechsys Effect. Są to systemy oparte o wysoce skoncentrowane bazy pigmentowe oraz bardzo dużą gamę...
wtorek, 28 maja 2013
Kryzys gospodarczy a klienci korporacyjni
Wydanie: 03/2010
– kto stracił klientów, a kto ich zyskał? Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że rynek usług motoryzacyjnych istotnie się przebudował. Podczas, gdy do niedawna sprzedawcy części i akcesoriów samochodowych, a...
wtorek, 28 maja 2013
AXONE Smart – nowoczesna technologia w warsztacie
Wydanie: 03/2010
Axone Smart jest niezależnym urządzeniem diagnostycznym, skutecznym i łatwym w obsłudze. Oferuje wszystkie zalety nowoczesnych technologii. Przeznaczony jest dla klientów, którzy nie wymagają zdalnej łączności, ale i nie chcą...
wtorek, 28 maja 2013
Informacje nt. projektu nowego GVO: serwis aut i części zamienne
Wydanie: 03/2010
– czy koncerny mają 30 proc. udziału w rynku? W ubiegłym numerze „Nowoczesnego Warsztatu” rozpoczęliśmy omawianie tematu prawdopodobnych zmian w przepisach tzw. wyłączenia blokowego GVO dla motoryzacji. Obecnie...
wtorek, 28 maja 2013
Nagrzewacz indukcyjny JH 800
Wydanie: 02/2010
Firma JOSAM Polska Sp. z o.o. wprowadziła kolejny, trzeci już model nagrzewacza indukcyjnego metali. Wypełnia on lukę pomiędzy najmniejszym nagrzewaczem JOSAM JH 400, a JH 1300 o największej mocy. Model JH 800 o mocy 8 kW przeznaczony jest do lżejszych...
wtorek, 28 maja 2013
20 lat silników TDI Audi
Wydanie: 02/2010
W 2009 roku Audi świętowało wyjątkowy jubileusz: 20. urodziny TDI. Jesienią 1989 roku na IAA we Frankfurcie nad Menem przedstawione zostało Audi 100 2.5 TDI - pierwsze Audi z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem...
wtorek, 28 maja 2013
EQUIP AUTO
Wydanie: 02/2010
z myślą o przyszłości Odbywające się od 13 do 18 października ub. roku w parku ekspozycyjnym Paris-Nord Villepinte targi EQUIP AUTO 2009 gościły 91 160 przedsiębiorców, profesjonalistów z branży i miłośników motoryzacji. Odsetek...
wtorek, 28 maja 2013
Termostatyczna technika regulacyjna w samochodzie (7)
Wydanie: 02/2010
W niektórych konstrukcjach silników sterownik silnika kontroluje układ chłodzenia silnika, dotychczas całkowicie mechaniczny. Umożliwia to nowa generacja termostatów. W opisach technicznych samochodów i na schematach elektrycznych można spotkać jego...
wtorek, 28 maja 2013
Szybkie i proste
Wydanie: 02/2010
naprawy skomplikowanych układów Szybkie pomiary wykonujemy codziennie. Po to, żeby sprawdzić iskrę w samochodzie nie potrzebujemy podłączać oscyloskopu. Najbezpieczniej zastosować próbnik włączony do obwodu wysokiego napięcia. Dopiero...
wtorek, 28 maja 2013
Podnośniki
Wydanie: 02/2010
stosowane w warsztacie samochodowym Obsługa pojazdów samochodowych, a zwłaszcza podzespołów i mechanizmów podwozia związana jest z zapewnieniem bezpiecznego i swobodnego dostępu do nich. W zależności od...
wtorek, 28 maja 2013
Funkcjonalność przede wszystkim
Wydanie: 02/2010
Inter Cars S.A. rozwija się dynamicznie, stale dążąc do podnoszenia zadowolenia klientów. Filie są niewątpliwie wizytówką, dlatego w ostatnim czasie firma przywiązuje dużą wagę do ich funkcjonalności. Istotnym czynnikiem okazuje się też wygląd...
wtorek, 28 maja 2013
Światowa premiera Helli
Wydanie: 02/2010
– pierwsze diodowe światła dzienne LED do elastycznego montażu Światła LEDayFlex Helli oznaczają początek nowych standardów w dziedzinie zarówno bezpieczeństwa, jak i designu. Specjalista w dziedzinie elektroniki...
wtorek, 28 maja 2013
Już dostępna aktualizacja oprogramowania Hella Gutmann do wersji 35!
Wydanie: 02/2010
Jednym z największych wyzwań w warsztacie jest nadążanie za szybko następującymi zmianami modeli i ich wersjami. Dlatego Hella Gutmann przygotowała dla swoich klientów kolejną wersję oprogramowania. W porównaniu z poprzednią, wersja 35: -...
wtorek, 28 maja 2013
Hamulce bębnowe
Wydanie: 02/2010
Hamulce bębnowe to jedno z pierwszych rozwiązań stosowanych w przemyśle samochodowym. Według różnych źródeł historycznych, hamulec bębnowy do produkcji wprowadzono już na początku XX wieku. Od tego czasu są one nadal obecne...
wtorek, 28 maja 2013
Przewody nie są wieczne
Wydanie: 02/2010
Praktyka wskazuje, że najczęstszym powodem awarii układu zapłonowego są obecnie przewody wysokiego napięcia. A zatem powinny być regularnie wymieniane. Nowoczesne, elektronicznie sterowane układy zapłonowe stosowane we współczesnych...
wtorek, 28 maja 2013