Wszystkie artykuły z gazety Nowoczesny Warsztat
Najlepsza i najszybsza metoda czyszczenia szpachtułek lakierniczych
Wydanie: 03/2011
Problem brudnych i trudnych do doczyszczenia szpachtułek jest teraz prosty do rozwiązania: dzięki praktycznemu i łatwemu w użyciu Urządzeniu do Czyszczenia Szpachtułek szybko pozbędziesz się zanieczyszczeń z narzędzi.Nasze urządzenie jest bardzo...
wtorek, 28 maja 2013
Lakier SPECTRAL KLAR 555
Wydanie: 03/2011
Wymagania stawiane lakierom bezbarwnym obecnie stosowanym w lakierowaniu renowacyjnym są coraz wyższe. Fabrycznie malowane samochody coraz częściej mają powłokę odporną na zarysowania, stąd oczekuje się, aby lakiery renowacyjne miały takie same parametry....
wtorek, 28 maja 2013
Pieniądze dla warsztatu
Wydanie: 03/2011
Dlaczego tak często powracam do pewnych tematów dotyczących rozwiązań technicznych w warsztacie blacharskim?Zarobić pieniądze, szczególnie dzisiaj, jest bardzo trudno. Jednak dobrze je wydać, jest jeszcze trudniej. Dlatego też spróbuję...
wtorek, 28 maja 2013
Naprawy kolorów wielowarstwowych (1)
Wydanie: 03/2011
Oryginalność i szeroka gama rozwiązań kolorystycznychProducenci pojazdów użytkowych coraz częściej szukają oryginalnych rozwiązań kolorystycznych. Klient jest coraz bardziej wymagający, co powoduje, że zarówno projektanci...
wtorek, 28 maja 2013
Autorobot Mikro B oraz EzCalipre
Wydanie: 02/2011
Dlaczego powracamy do tematyki najtańszego, a zarazem najbardziej nowoczesnego urządzenia pomiarowego wykorzystywanego przy naprawach karoserii samochodowych? Dlaczego ta kombinacja ma zadowolić właścicieli warsztatów samochodowych?Kombinacja Autorobot Mikro...
wtorek, 28 maja 2013
Szansa w ciągłej optymalizacji
Wydanie: 02/2011
Dostosowanie technologii pracy i używanych materiałów ma na celu zwiększenie rentowności prowadzenia warsztatu blacharsko-lakierniczego. Wszystkie branże, także motoryzacyjna, dążą do ograniczeń na każdym polu. Nie powinno się to jednak odbijać na...
wtorek, 28 maja 2013
Kompozyty budujące poszycie
Wydanie: 02/2011
Głównym wyzwaniem dla branży automotive jest oczywiście odchudzanie karoserii. Im mniejsza waga pojazdu, tym lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2, więc i energochłonność przemysłu motoryzacyjnego. Już kiedyś rewolucją były...
wtorek, 28 maja 2013
Certyfikowany Lakiernik Samochodowy
Wydanie: 02/2011
Kurs o nazwie „Certyfikowany Lakiernik Samochodowy” organizowany jest przez Polską Izbę Motoryzacji przy współpracy PPG. Celem kursu jest przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego wykonywania zawodu lakiernika samochodowego.Program przewiduje 96 godzin...
wtorek, 28 maja 2013
Era szybkich pomiarów
Wydanie: 01/2011
Nieustanny rozwój technologiczny dotyka wszystkich aspektów powypadkowych napraw samochodów.[img]8050|9851||right[/img] Cyrkiel trochę innyJedną z rozwijających się w błyskawicznym tempie dziedzin jest pomiar. Do najnowszych...
wtorek, 28 maja 2013
Przyspieszenie na zimę
Wydanie: 01/2011
Kiedy pojawiają się pierwsze chłody, zaczynamy się zastanawiać, w jaki sposób możemy w niższych temperaturach prowadzić prace lakiernicze. W okresie zimowym zdecydowanie łatwiej i szybciej pracuje się szlifując „na sucho”. Praca „na mokro” nie...
wtorek, 28 maja 2013
Minilakiernia
Wydanie: 01/2011
Można by przekornie stwierdzić, że skoro świat tak uparcie podąża ku miniaturyzacji różnych rozwiązań technicznych, to także lakiernie powinny dostosować się do tego trendu. To przekorne, bo w rzeczywistości koncepcja MINILAKIERNI to techniczna...
wtorek, 28 maja 2013
Zgrzytanie nadwozia
Wydanie: 01/2011
– praktyczne wskazówki. Nadwozie samochodu wykonane jest przede wszystkim z blach stalowych. Dlatego też do połączenia prawie wszystkich jego elementów stosowane jest zgrzewanie. Często się zdarza, że z pewnych, niezamierzonych przyczyn połączenia te są...
wtorek, 28 maja 2013
Peugeot wybrał najlepszych
Wydanie: 01/2011
Konkurs blacharsko-lakierniczy Peugeot Polska. Siódma już edycja konkursu na najlepszego blacharza i lakiernika w sieci autoryzowanych serwisów Peugeot Polska dobiegła właśnie końca. W ramach edycji 2010 wyłoniono nie tylko indywidualnie najlepszych, ale...
wtorek, 28 maja 2013
Clearcoat Ultra Line, czyli rozwiązanie na zimę
Wydanie: 12/2010
Zima jest tradycyjnie trudnym okresem dla warsztatów lakierniczych. Z jednej strony większa liczba aut do naprawy, z drugiej zaś niska temperatura, która utrudnia realizację zleceń. Niektórzy klienci czekają, jeśli to możliwe, do wiosny, bo a nuż zdarzy...
wtorek, 28 maja 2013
Zanieczyszczenia na powierzchniach lakierowanych
Wydanie: 12/2010
Ostatni etap, który wieńczy prace lakiernicze to polerowanie. Ile czasu lakiernik musi poświęcić na tę czynność zależy między innymi od jakości powierzchni oraz ilości zanieczyszczeń jakie na niej pozostały.O tym jak wygląda powierzchnia po...
wtorek, 28 maja 2013